تحلیل بنیادی شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد – مهر 99

تحلیل بنیادی شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد – مهر 99

تحلیل بنیادی شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد با نماد "وتوکا"

    شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در سال 1367 به منظور پشتیبانی و ساخت مجتمع فولاد مبارکه تاسیس گردید و پس از راه اندازی این مجتمع در برنامه‌های توسعه، تامین و تدارک مواد اولیه و تجهیزات و انجام پروژه‌های تخصصی فولاد مبارکه فعالیت‌های خود را گسترش داد. شرکت‌های فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری مهرگان تامین پارس، سرمایه‌گذاری صدر تامین و سرمایه‌گذاری امین توان آفرین ساز به ترتیب با مالکیت 39، 11، 6 و 1.5 درصدی سهامداران عمده توکا فولاد محسوب می‌شوند. سرمایه فعلی شرکت با احتساب افزایش سرمایه در جریان 403 میلیارد تومان می‌باشد.

    فعالیت اصلی شرکت سرمایه‌گذاری توکا در 6 حوزه‌ی گروه حمل و نقل ریلی، گروه حمل و نقل جاده‌ای، گروه تولید، گروه پیمانکاری، گروه بازرگانی، گروه مالی و گروه معدنی قابل تقسیم است. اطلاعات کلی شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد به تفکیک حوزه فعالیت در جدول زیر خلاصه شده است: وتوکا

    به منظور برآورد خالص ارزش دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد ارزش شرکت‌های زیر مجموعه در 2 بخش بورسی و غیر بورسی برآورد شده است. در جدول زیر خلاصه‌ای از برآورد ارزش شرکت‌های با اهمیت فرعی قابل مشاهده است:

    الف) شرکت‌های با اهمیت بورسی (ارقام به میلیارد تومان): وتوکا

    ب) شرکت‌های با اهمیت غیر بورسی (ارقام به میلیارد تومان): وتوکا

  • در محاسبه مازاد ارزش دارایی‌های بورسی، ارزش بازار شرکت‌های زیر مجموعه در درصد مالکیت آنها از بهای تمام شده کسر گردیده است.
  • برای برآورد ارزش روز شرکت تاراز چهار محال از ارزش بازار و نسبت‌های P/E و P/S شرکت فولاد فجر استفاده شده است. فولاد فجر از حیث تولیدات، سرمایه و بدهی هم تراز شرکت تازار چهار محال می‌باشد. سود خالص برآوردی شرکت تاراز چهار محال در سال 1399، 745 میلیارد تومان است.

با این مفروضات ارزش روز دارایی‌های هر سهم شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد 1،935 تومان برآورد می‌گردد و نسبت ارزش شرکت به ارزش روز دارایی‌ها در سطح 65% قرار دارد. جدول زیر به تکفیک، بهای تمام شده و مازاد ارزش هر بخش را نشان می‌دهد: وتوکا

در تحلیل شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد توجه به افزایش سود خالص شرکت در سال‌های 1399 و 1400 با توجه به افزایش سودآوری شرکت‌های زیر مجموعه حائز اهمیت است. درآمد حاصل از سود سهام شرکت در سال‌های 1399 و 1400 با توجه به درصد تقسیم سود متداول 40 درصدی به ترتیب 270 و 370 میلیارد تومان برآورد می‌گردد . با در نظر گرفتن افزایش درآمد در سایر بخش‌ها سود خالص به ازای هر سهم در سال‌های 1399 و 1400 به ترتیب 80 و 107 تومان برآورد می‌گردد.

دانلود متن کامل گزارش