تحلیل بنیادی شرکت گلتاش – آبان 99

تحلیل بنیادی شرکت گلتاش – آبان 99

تحلیل بنیادی شرکت گلتاش با نماد "شگل"

شرکت گلتاش در سال 1361 با هدف تهیه و تولید انواع مواد و محصولات شوینده و پاک‌کننده آرایشی و بهداشتی و مواد صنعتی مرتبط در شهر اصفهان تاسیس شد. محصولات شرکت شامل انواع خميردندان، شامپو، مايع دستشويي، صابون هاي بهداشتي، كرم، شامپو بدن، نرم كننده موي سر، ژل ضدعفوني كننده دست با برند‌های سیو، آرومکس، شبنم، گلنار، پونه و نسیم می‌باشد. شرکت‌های مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر و سرمایه‌گذاری سپه به ترتیب با 77 و 4 درصد از سهامداران اصلی این شرکت محسوب می‌شوند. سرمایه شرکت 100 میلیارد تومان است.

سهم شرکت در بازار داخلی بر حسب میزان تناژی فروش، در سال مالی منتهی به آذر 97 بیش از 12% بوده و در سال مالی منتهی به آذر 98 به 16% افزایش یافته است. در بازار صادراتی از حدود 2% سهم تناژی در سال مالی منتهی به آذر 98 به سهم 4% در 9 ماه ابتدایی سال جاری افزایش یافته است. توزیع عمده محصولات داخلی از طریق شرکت به پخش وابسته به گروه توسعه صنایع بهشهر و فروش صادراتی با توجه به شرایط رقابتی در کشورهای هدف از طریق واحد صادرات شرکت و به وسیله نمایندگان فروش انجام می‌پذیرد. جداول زیر اطلاعات نسبت فروش داخلی و صادراتی و همچنین سهم شرکت از بازار داخلی را در گروه محصولات مختلف نشان ‌می‌دهد: شگول شگول

به منظور برآورد سود خالص شرکت به ازای هر سهم در سال مالی فعلی و سال آینده مفروضات زیر در نظر گرفته شده است: شگول

  • میزان تولید شرکت در سال 1399 و 1400 بر اساس میانگین تولید 10 ماه ابتدایی سال مالی جاری برآورد شده است.
  • شرکت در انتهای سال مالی 1398 3،300 تن موجودی محصول داشته است که از عمدتا مربوط به شامپو می‌باشد.
  • در سال 1399، میزان فروش برابر مجموع تولید و موجودی ابتدای دوره و در سال 1400 برابر تولید در نظر گرفته شده است.
  • به دلیل استفاده از نام تجاری پاکسان درصدی از فروش محصولات به عنوان حق لیسانس به آن شرکت پرداخت می‌گردد. برندهای آرومکس، دنتامکس و گل‌بو مشمول پرداخت حق لیسانس نمی‌باشند.
  • نرخ فروش محصولات در ماه‌های آبان و آذر برابر مهر ماه در نظر گرفته شده و نرخ فروش کل سال 1399 بر اساس میانگین وزنی نرخ‌های فروش ماهانه و نرخ‌های فروش سال 1400 بر اساس میانگین نرخ سال 1399 و افزایش نرخ دلار برآورد شده است.

بر اساس این مفروضات سود خالص به ازای هر سهم شرکت در سال 1399 و 1400 به ترتیب 180 و 191 تومان برآورد می‌گردد.

دانلود متن کامل گزارش