تحلیل بنیادی شرکت سرمایه‌گذاری البرز – دی 99

تحلیل بنیادی شرکت سرمایه‌گذاری البرز – دی 99

تحلیل بنیادی شرکت گروه سرمایه‌گذاری البرز با نماد "والبر"

گروه سرمایه گذاری البرز فعالیت خود را در سال 1345 با تمرکز بر تولید و توزیع فرآورده های دارویی، محصولات شوینده و مواد غذایی آغاز نمود. در سال های اخیر استراتژی کلان گروه سرمایه گذاری البرز تمرکز بر صنعت دارو و خروج از سایر فعالیت ها بوده است. شرکت‌های برکت، سرمایه‌گذاری ملی ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، گروه مالی پارسیان، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و سرمایه‌گذاری کوثر بهمن به ترتیب با 50%، 13%، 4%، 3%، 2% و 2% از سهامداران عمده این شرکت به شمار می‌روند. سرمایه فعلی شرکت 480 میلیارد تومان است و برنامه افزایش سرمایه 73% از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود نقدی را در دستور کار خود قرار داده است.

برای شناخت بهتر از شرکت گروه سرمایه‌گذاری البرز مهمترین دارایی‌های بورسی و غیر بورسی از نظر بهای تمام شده در جدول زیر نشان داده شده است: والبر

به منظور تحلیل شرکت گروه سرمایه‌گذاری البرز، خالص ارزش دارایی‌ها و سود خالص به ازای هر سهم برآورد شده است.

بخش اول) برآورد خالص ارزش دارایی‌ها به ازای هر سهم:

  • ارزش سبد بورسی با توجه به ارزش روز سهم‌های موجود در سبد و درصد مالکیت شرکت محاسبه شده است.
  • از بین شرکت‌های غیر بورسی مازاد ارزش شرکت تولید دارو با برآورد سود 2،426 تومانی برای سال 1399، درصد مالکیت شرکت و در نظر گرفتن 13=P/E برآورد شده است.
  • جدول زیر مازاد ارزش دارایی‌های بورسی و غیر بورسی شرکت را به تفکیک نشان می‌دهد: والبر

    با توجه به این مفروضات خالص ارزش دارایی‌ به ازای هر سهم شرکت گروه سرمایه‌گذاری البرز 2،175 تومان و نسبت قیمت بازاری سهم به خالص ارزش دارایی‌ها در سطح 68% قرار دارد. جدول زیر نحوه محاسبه NAV شرکت را به طور خلاصه نشان می‌دهد. والبر

    بخش دوم) برآورد سود خالص به ازای هر سهم:

    برای محاسبه سود خالص به ازای هر سهم شرکت گروه سرمایه‌گذاری البرز در سال‌های 1399 و 1400 درآمد سود سهام و سود (زیان) فروش سرمایه‌گذاری‌ها برآورد شده است.

  • درآمد سود سرمایه‌گذاری‌های شرکت سبحان دارو بر اساس درصد تقسیم سود، درصد مالکیت و برآورد سود شرکت‌های زیر مجموعه در سال‌های 1399 و 1400 به ترتیب 166 و 184 تومان برآورد شده است. نمادهای دالبر، دسبحان، دسانکو، دیران، کی بی سی، دتولید و برکت از شرکت‌های مهم زیر مجموعه دسبحان می‌باشند.
  • والبر
  • سود (زیان) فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سال 1399 مطابق عملکرد واقعی 9 ماه شرکت 368 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. در این بخش برای سال 1400 درآمدی برآورد نگردیده است.

با این مفروضات سود خالص به ازای هر سهم شرکت در سال 1399 و 1400 با سرمایه فعلی به ترتیب 187 و 135 تومان برآورد می‌گردد.

دانلود متن کامل گزارش