تحلیل بنیادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات – خرداد 1400

تحلیل بنیادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات – خرداد 1400

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از جمله شرکت های مطرح سرمایه گذاری در حوزه معادن و فلزات از نظر ظرفیت و تنوع پرتفوی سرمایه گذاری در کشور است. هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه ثبتی 54،900 میلیارد ریالی عمدتاً در دو صنعت استخراج کانه های فلزی با 65 درصد بهای تمام شده و فلزات اساسی با 24 درصد بهای تمام شده سرمایه گذاری کرده است. هلدینگ سرمایه¬گذاری توسعه معادن و فلزات در واقع با در اختیار داشتن کرسی هیات مدیره در شرکت های بورسی اعم از گل گهر و چادرملو به راهبری عملیات شرکت ها می پردازد.

مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت، 83 درصد و مازاد ارزش پرتفوی غیر بورسی شرکت 11 درصد خالص ارزش دارایی های شرکت را تشکیل می دهد. از جمله سرمایه گذاری های خارج از بورس شرکت می توان به شرکت تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، شرکت شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات و شرکت کک طبس اشاره نمود. همچنین بیشترین وزن در بهای تمام شده پرتفوی بورسی شرکت مربوط به شرکت سنگ آهن گل گهر و شرکت معدني و صنعتي چادرملو می¬باشد.

شرکت در راستای اهداف بلند مدت و حفظ جایگاه مدیریتی و همچنین سرمایه گذاری در شرکت های زیر مجموعه افزایش سرمایه به مبلغ 84،000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته را در دست اجرا دارد.

دانلود متن کامل گزارش