تحلیل و بررسی شرکت فرانسوز یزد - خرداد ماه 1401

تحلیل و بررسی شرکت فرانسوز یزد - خرداد ماه 1401

شرکت فرانسوز یزد دهم آذرماه سال ۱۳۷۶ تاسیس شد. هم اکنون دامنه فعالیت این شرکت در خصوص مهندسی، تولید و فروش انواع محصولات و فرآورده‌های نسوز به خصوص جرم‌ها، قطعات، لوله‌های سرامیکی، خدمات فنی و مهندسی نسوز‌ها است. تنوع و کیفیت محصولات در رقابت با تولیدات خارجی، قیمت رقابتی، تحویل به موقع و بسته بندی با تکنولوژی و دانش فنی خاص و همچنین خدمات پس از فروش، تکنولوژی برتر و هوش سازمانی از جمله مزیت‌های کایزد هستند.

همچنین شرکت های مهرسا شایان آریا با 35.5 درصد، داوود عظیمی با 32.3 درصد، فرهنگ مجاهد با 18.8 درصد و سایرین با 13.2 درصد سهام در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

این شرکت در نظر دارد تا در سال ۱۴۰۲ به حاشیه سود ۲۰ درصدی سالیانه، فروش ۱۵ هزار تنی محصولات، در اختیار گرفتن سهم ۱۸ درصدی بازار، افزایش بهره وری مشتریان و رشد ۱۰ درصدی بهره وری نیروی انسانی دست پیدا کند.

مهمترین پارامتر موثر بر چشم انداز سودآوری شرکت طرح توسعه 6000 تنی بلوک نسوز میباشد که طبق اظهار نظر شرکت تا پایان سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید و به نظر میرسد اثرات واقعی این طرح در سال 1402 بطور چشمگیر سود و زیان شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نرخ دلار سامانه نیما برای سال ۱۴۰۱، ۲۶۰،۰۰۰تومان و برای سال بعد ۳۰،۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

درصد بهره برداری از طرح بلوک نسوز برای سال 1401 معادل 10 درصد و برای سال 1402 برابر با 50 درصد در نظر گرفته شده است.

میزان تولید و فروش شرکت در سال ۱۴۰۱ حدود 10،000 تن در نظر گرفته شده است.

بر این اساس سود خالص به ازای هر سهم شرکت فرنسوز یزد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب 950، و 2,736 تومان برآورد می‌گردد.

دانلود متن کامل گزارش